Webinar bewust inkopen: God in de supermarkt

Thema: Bewust inkopen
Datum: 15 april 2021

Tijdstip: 20:00-21:30 uur

Wil jij in je kerk en in je eigen leven aan de slag om bewuster inkopen te doen? En andere kerkleden inspireren om datzelfde te doen? Luister en doe dan mee met de workshop ‘God in de supermarkt.’

Het is vast herkenbaar. Je staat in de supermarkt en je vraagt je af: wat eten we vanavond? De biologische boontjes uit Egypte of de ‘gewone’ boontjes uit Nederland? Een hamburger of een sojaburger? Of toch vis? Wat betekent dan dat gekke keurmerk precies? Gaan we voor het gezonde, plantaardige Alpro toetje, of toch een emmertje met yoghurt en aardbeien wat eigenlijk het lekkerste is? Wordt het de dure of de goedkope reep chocola?

Je hebt het niet gemakkelijk als consument in de supermarkt. Bij elk schap moeten keuzes gemaakt worden, en het is geen gemakkelijke afweging tussen lekker, goedkoop, gezond, milieuvriendelijk, diervriendelijk en eerlijk voor de producent. Het palet aan keurmerken kan helpen, maar zorgt ook voor verwarring. De webinar “God in de supermarkt” verkent de keuzes die we maken, helpt argumenten te begrijpen en verbindt deze met een helder ethisch kader. De bijeenkomst is actief, sociaal en informatief. Door middel van diverse opdrachten en gesprekken word je aan het denken gezet over de keuzes die je maakt.

Dit webinar wordt verzorgd door Alfred Slomp, die al ruim vijf jaar lang mensen inspireert om de volgende duurzame stap te zetten.

Wil je ook meedoen? Meld je dan aan via www.groenekerken.nl/webinars.