Vacature medewerker communicatie

GroeneKerken zoekt een online communicatie zzp’er (6 uur/week)

Ben jij een gedreven zzp’er met een brede blik op de rol van communicatiemedewerker? Werk je zelfstandig, ben je ondernemend, en houd je van schrijven? Wil jij bijdragen aan de missie van GroeneKerken; kerken ondersteunen duurzamer en groener te worden en helpen verbinden. Dan zijn wij op zoek naar jou!

Over GroeneKerkencommuniatiemedewerker 2

GroeneKerken zet geloofsgemeenschappen in hun kracht om recht te doen aan en zorg te dragen voor Gods schepping. Sinds 2011 groeit het netwerk van kerken die vanuit hun identiteit mee willen werken aan een duurzame samenleving. GroeneKerken verbindt deze kerken en geeft praktische tips voor het vergroenen van de kerkgemeenschap.

De rol

In je rol als communicatiemedewerker GroeneKerken zorg jij voor enthousiasmerende communicatie naar kerken. Jouw acties hebben als doel zoveel mogelijk kerken te bereiken en te prikkelen om duurzame stappen te zetten.

Je profiel

• Communicatief vaardig: Je kunt snel schakelen en communiceert gemakkelijk op verschillende niveaus in het werkveld. Je bent toegankelijk en kunt je mondeling en schriftelijk goed uitdrukken. Je hebt gevoel voor doelgroepgerichte communicatie.
  • Ondernemend: Je betrekt collega’s actief in je werk als het gaat om afstemming van nieuwsbrieven of specifieke berichtgevingen. Je bent proactief, houdt overzicht en neemt initiatief om in te springen op kansen en mogelijkheden die zich voordoen.
  • Resultaatgericht: Je houdt ervan om concrete resultaten op te leveren en kunt goed omgaan met deadlines. Je bent zorgvuldig en punctueel in het nakomen van afspraken en stuurt hier op aan.
  • Creatief: Je weet steeds andere manieren te bedenken om de doelgroep in de actiestand te zetten.

Kwalificaties

• Afgeronde Hbo-opleiding Communicatie
  • Aantoonbare affiniteit met duurzaamheid en christelijke identiteit
  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid in het Nederlands
  • Ervaring met WordPress en Mailchimp
  • Facebook, twitter en instagram kennen voor jou geen geheimen
  • Ervaring met Google Analytics en inzichten daaruit gebruiken in het werk

Uiteraard stem je van harte in met de visie en missie van de initiatiefnemers en ben je gemotiveerd om deze uit te dragen en je ervoor in te zetten. Daarbij onderschrijf je de internationale ‘minimum standards preventing en sexual exploitation and abuse (PSEA)’. Ook het aanvragen van een Verklaring Omtrent Gedrag maakt deel uit van de procedure.

Wij bieden

• Een uitdagende en afwisselende rol met volop ruimte voor eigen initiatief
  • Een opdracht voor langere termijn
  • Een vergoeding van €50,00 per uur exclusief BTW
  • Een prettige en flexibele werkomgeving in Utrecht.

Geïnteresseerd? Mail dan je motivatiebrief en CV uiterlijk 31 augustus naar info@groenekerken.nl. Voor meer informatie over de rol kun je bellen met 030 696 9600 en vragen naar Matty van Leijenhorst (bereikbaar op di, do en vr).

De precieze omvang en invulling van de opdracht wordt in overleg bepaald. Bij geschiktheid kunnen we kandidaten direct benaderen zonder de sluitingsdatum van de vacature af te wachten.

GroeneKerken is een initiatief van Kerk in Actie, Tear en Maatschappij van Welstand.

Acquisitie n.a.v. deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

logos groenekerken