Close this search box.

The Justice Week

‘De coronapandemie brengt veel aan het licht. We voelen onze eigen kwetsbaarheid en die van de samenleving. Maar er is nog een hele wereld die we niet dagelijks zien. Verhalen van onrecht die aan de meeste van ons voorbij gaan. Die willen we tijdens The Justice Week adresseren. Wie zijn bijvoorbeeld die mensen die zich buitengesloten voelen in onze samenleving? Wat is ons eigen aandeel in ongelijke machtsverhoudingen? Tijdens The Justice Week vieren we de veranderingen die we al zien, leren we van goede voorbeelden en moedigen we elkaar aan om zelf aan de slag te gaan.’ Joost van Dieren, projectleider Justice Week.

Van 25 tot en met 31 oktober organiseert Tear samen met meer dan tien andere organisaties The Justice Week. Sprekers uit binnen- en buitenland delen verhalen van recht en onrecht en laten deelnemers zien hoe ze hun eigen omgeving rechtvaardiger kunnen maken. Sprekers zijn onder andere
Tineke Ceelen (directeur Stichting Vluchteling),
Gert-Jan Segers (fractievoorzitter ChristenUnie),
Sander Heijne (onderzoeksjournalist en auteur Fantoomgroei) en
Krish Kandiah (sociaal ondernemer en oprichter van Home for Good).

The Justice Week is een vervolg op de The Justice Conference van 2018 en kent drie deelonderwerpen: ‘All inclusive’: Over ongelijke machtsstructuren, inclusie en diversiteit; ‘Onderweg’: Over migratie, uitbuiting en mensensmokkel en ‘Tot op de bodem’: Over klimaatveranderingen. De week start en eindigt met een live online evenement. Verder kiezen deelnemers dagelijks zelf onderdelen uit het programma voor hun ‘moment of justice’.

GroeneKerken verzorgt samen met Micha Nederland, A Rocha en ZOA de avonden binnen he thema ’tot op de bodem’. Van harte welkom om deze avonden online mee te maken. Bestel hier je kaarten: https://tear.nl/verhalen-en-nieuws/doe-mee-met-justice-week