Solar tour Nijmegen gaat op 15 mei op bezoek bij de Groene Kerk Petrus Canisius in Nijmegen

De Petrus Canisiuskerk is een Groene Kerk en plaatste 110 zonnepanelen op het dak. Milieubewustzijn hoort bij je maatschappelijke functie, zo vindt de kerkgemeenschap. Vanwege deze mooie actie is een bezoek aan deze Grone Kerk opgenomen in één van de Solar Tours van 2014.

De Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO.nl)  organiseert dit jaar de vijf Solar Tours in nauwe samenwerking met SEAC, Solar Energy Application Centre. Binnen de geselecteerde regio’s zijn we op zoek gegaan naar leerzame en opmerkelijke toepassingen van zonne-energie. Op basis van het verzamelde aanbod worden op dit moment de routes uitgestippeld en de projectbezoeken en buspresentaties voorbereid. Meer informatie over de Solar Tour Nijmegen vindt u hier.

Vrijwilligers van de Parochie deden, met professionele ondersteuning, zelf de montage. Daarmee werd € 8.000,- bespaard.

110 panelen van de Duitse producent Centrosolar draagt deze kerk, goed voor 27.000 Wattpiek vermogen. Ten behoeve van CO2-reductie werden de reserveringen voor groot onderhoud besteed aan deze installatie, ontworpen door Greentech Energy. De Duitse kwaliteit (opbrengst), milieuvriendelijke productie en goede arbeidsomstandigheden bepaalden de keus voor Centrosolar.

Zo staat deze kerk positief in het zonnetje. We hopen op veel bezoekers.