Pelgrimage voor Klimaatgerechtigheid

De Klimaattop van de VN zou in november 2020 gehouden worden. Vanwege de maatregelen rond corona is deze verplaatst naar 2021. De nieuwe datum is nog niet bepaald.

In het voorjaar 2021 wordt in Glasgow de VN Klimaattop gehouden. Een belangrijke bijeenkomst, waar veel regeringsleiders afspraken zullen maken die ons allemaal aangaan.

Vanuit de Duitse kerken wordt een klimaatpelgrimage georganiseerd. Een groep christenen zal een pelgrimage lopen, van Polen tot Glasgow. Een pelgrimage voor klimaatgerechtigheid.

De pelgrims zullen door Nederland lopen. Zij volgen een route, pakweg langs onze A1. Ze komen bij Hengelo ons land binnen en zullen in IJmuiden op de ferry naar Noord-Engeland stappen.

GroeneKerken sluit zich bij deze beweging aan, en roept kerken en christenen in Nederland op om mee te lopen. Het is mogelijk om de hele pelgrimage mee te lopen, maar ook een dag of een paar dagen in Nederland natuurlijk.

Meer info volgt wanneer er meer bekend is, maar is al hier te lezen: