(Kerk)rentmeester van de schepping kiest voor groene stroom

kerkbeheer

Wat adviseert de groene kerkrentmeester van de protestantse gemeente Oud-Beijerland zijn collega’s bij andere kerken?
Hugo Crucq: “Sta stil bij je ecologische voetafdruk, van je kerkgenootschap en ook van jezelf, en vraag jezelf af hoe die rijmt met het rentmeesterschap van de schepping. Als je daar goed over nadenkt, kan dat een stuk beter. Kijk vervolgens hoe je met geringe inspanningen effecten kunt bereiken. Gloeilampen zijn natuurlijk uit den boze, dus begin heel simpel met ledverlichting. En bezoek groenekerken.nl of zoek contact met andere groene kerken voor advies.”

In het laatste nummer van het blad ‘Kerkbeheer’ van de Vereniging Kerkrentmeesterlijk Beheer wordt uitgebreid aandacht besteed aan duurzame inkoop van energie, energiebesparing en de toolkit.

Lees het artikel op pagina 54-55 van ‘Kerkrentmeester’.