Terugblik webinar 14 januari: inspiratie uit Woord en Schepping

Op 14 januari deden 88 mensen mee aan ons webinar ‘Geloof en Inspiratie’. Wat fijn om met zoveel mensen ideeën uit te wisselen over duurzaam leven, thuis en in de kerk. Na de inleiding van schrijver Theanne Boer en diaken Peter Wesstein, ontstonden levendige gesprekken over hoe je de kerk in coronatijd kunt blijven verduurzamen.

Ben je benieuwd? Bekijk dan hier het verhaal van de sprekers Theanne Boer en Peter Wesstein.

Een aantal leuke weetjes en opmerkingen over dit webinar:

• “Mooi om persoonlijke ervaringen binnen eigen leven en kerkelijke gemeente te horen met inspirerende/leuke voorbeelden”
  •  78 % van de deelnemers gaf op de vraag ‘Geeft duurzaam leven je voldoening?’ het antwoord: Ja, en het verdiept mijn geloof.
  • De deelnemers noemden twee belangrijke drijfveren voor duurzaamheid: ‘Ik zie het als een opdracht van God’ en ‘Ik maak me zorgen om de toekomst’.
  • Journalist Michiel Kerpel van het Reformatorisch Dagblad was aanwezig bij het webinar en schreef een beeldend verslag: Smeerpijptrofee voor het vervuilendste kerklid
  • Vooraf schreef het Friesch Dagblad al over de duurzame keuzes van Peter Wesstein: ‘Groene diaken’ Peter Wesstein: De consument bepaalt het tempo van groene verandering
  • In een interview met Groot Nieuws Radio vertelt projectleider GroeneKerken, Matty van Leijenhorst, over onze webinars en waarom duurzaamheid in de kerk belangrijk is. Beluister het interview vanaf 01:37:00.

Wil je volgende keer ook deelnemen aan onze maandelijkse webinar? Je bent van harte welkom. Meld je aan via www.groenekerken.nl/webinars

18 Februari 2021: Beleid en aanpak
18 Maart 2021: Energie en klimaat