‘Groene theologie’ beste theologische boek 2019!

Tijdens de Nacht van de Theologie is het boek ‘Groene Theologie’ van Trees van Montfoort uitgeroepen tot beste theologische boek van het jaar 2019. Een gebeurtenis waar we als Groenekerkenactie blij mee zijn: het bewijst dat het een urgent onderwerp is waar we als kerken niet meer omheen kunnen, ook niet in de theologie. ‘Met braaf rentmeesterschap alleen en een extra zonnepaneel redden we het niet meer’, luidde het oordeel van de jury.

We feliciteren Trees van Montfoort met deze gebeurtenis. Wij mochten als Groenekerkenactie het eerste exemplaar van het boek in ontvangst nemen, en zijn daarom ook trots op deze gebeurtenis. Het laat zien hoe belangrijk dit onderwerp steeds meer gevonden wordt. We hopen dat de aandacht voor Groen, in theologie en praktijk, blijft groeien. We bevelen nogmaals het boek van harte bij u aan!

Gespreksmateriaal rond het boek is beschikbaar, onder andere in onze toolkit.