Close this search box.

Groene Kerk Nijverdal wint Duurzaam Compliment!

De werkgroep Groene Kerk van de Protestantse Kerk Nijverdal wint Het Reizende Duurzame Compliment!

Het Reizende Duurzame Compliment is een initiatief van Stichting Platform Duurzaam Hellendoorn. De Stichting wil hiermee mensen, groepen, organisaties in het zonnetje te zetten die zich inzetten voor een duurzame samenleving in de gemeente Hellendoorn.  Dit jaar werd die uitgereikt aan de Protestantse Gemeente Nijverdal.

‘De werkgroep GROENE KERK laat zien hoe men inhoud kan geven aan de opdracht om goede rentmeesters te zijn van onze aarde. Door dit compliment wordt duidelijk gemaakt dat in de kerk ook gedacht en gewerkt wordt aan een beter klimaat, en het milieubewustzijn wordt bevorderd

De kerk won hiervoor een kunstwerk, vervaardigd door Monique Nijmeijer uit Wierden. Het is een houten sculptuur, waar je bijvoorbeeld een juichend persoon in kunt zien. In het glaskunstwerk in de sculptuur kunnen zowel bladeren als een vlinder herkend worden, als symbolen van de flora en de fauna van onze aarde. De kleuren groen en blauw symboliseren het water en de natuur waarvoor we als mens verantwoordelijk zijn. Voor het kunstwerk is in ’t Centrum een passende plek gevonden, totdat wij het doorgeven aan de volgende kandidaat.

Groene kerk Nijverdal: van harte gefeliciteerd en ga zo door!

Lees ook hun bericht op de website van de kerk.