Groen Geloven 2019 uitverkocht

Groen Geloven, het christelijke evenement over duurzaamheid dat op 5 oktober plaatsvindt is twee maanden voor aanvang uitverkocht. Ruim vijfhonderd mensen komen naar het Dominicanenklooster in Zwolle om inspiratie op te doen over duurzaam leven.

‘Fascinerend om te zien dat steeds meer christenen op dit vlak “wakker worden”.’ De organiserende partners zijn zeer tevreden over de 530 aanmeldingen voor Groen Geloven. Op eerdere duurzaamheidsevents (GroenGelovig en GroeneKerkendag) kwamen respectievelijk ruim 130 en 230 mensen af. ‘Ik vind het fascinerend om te zien dat steeds meer christenen en kerken op dit vlak “wakker worden”, zegt projectleider Hanna van der Horst. ‘Het lijkt steeds meer tot ons door te dringen dat duurzaam leven een Bijbelse opdracht is. In een tijd van “maakbaarheid” en “alles tot je beschikking hebben” komen we tot het besef dat onze levensstijl vaak geen recht doet aan onze Maker en Zijn schepping.’

Evenement over duurzaamheid populair onder christenen

Groen Geloven bestaat uit prikkelende speeches, verdiepende colleges en tal van workshops. Hoofdsprekers zijn onder andere klimatoloog en weerpresentator Reinier van den Berg en theologe en auteur van het boek Groene Theologie Trees van Montfoort. In een workshopronde kunnen deelnemers meer te weten komen over allerlei duurzame initiatieven en praktische leefstijlkeuzes. Ook helpt een quickscan hen te ontdekken hoe groen hun kerk is en welke duurzame acties bij hun kerk(tuin) passen.

Groen Geloven is een initiatief van GroenGelovig en GroeneKerkenactie, en wordt georganiseerd door: Tear, Kerk in Actie, ChristenUnie, A Rocha, Micha Nederland, CCA, CGMV en Laudato SI werkgroep Nederland en de Evangelische Omroep.