Close this search box.

Groen Dichterbij Festival, 8 november, Amersfoort

Inspiratie voor een groene buurt: Groen Dichterbij Festival

Op steeds meer plaatsen slaat men de handen ineen om samen het (openbaar) groen in de omgeving te beheren of anders vorm te geven. Goed nieuws, want daardoor knapt de buurt op, leren buurtbewoners elkaar beter kennen en worden mensen gezonder en gelukkiger. Heb jij interesse in een groene(re) buurt? Kom dan naar het Groen Dichterbij Festival op 8 november in Amersfoort. Dit is en dag voor iedereen (jong én oud) die als vrijwilliger of professional  geïnteresseerd is in groen in de buurt.

Het wordt een dag om je te laten inspireren, om nieuwe dingen te leren, uit te wisselen met anderen én om hen wat te leren. Wetenschapsjournalist Mark Mieras zal spreken over ‘het effect van groen op het (kinder)brein’ . Daarnaast zijn demonstraties, diverse workshops en is er een projectenparade.  Kijk op www.groendichterbij.nl/festival  voor het hele programma en om je aan te melden.

Groen Dichterbij

GroenDichterbij is hét platform voor groene buurtprojecten. Inmiddels hebben ruim 800 buurtprojecten zich aangesloten. Groen Dichterbij ondersteunt en versterkt mensen die samen aan de slag gaan met groen door het organiseren van workshops, excursies en uitwisseling. Op www.groendichterbij.nl vind je de laatste nieuwtjes en zijn alle groene buurtprojecten te bekijken. In de Kennisbank staan de antwoorden op veelgestelde vragen en vind je handige factsheets met advies.
Groen Dichterbij is een initiatief van IVN, het Oranje Fonds, Buurtlink.nl en SME Advies en wordt mogelijk gemaakt door de Nationale Postcode Loterij.