Close this search box.

De groene kerk in juni! Leuke, informatieve ‘duurzame’ activiteiten van kerken

Duurzame fietstocht op Voorne

Vrijwilligers van de Protestantse gemeente Oostvoorne zijn actief in het ‘Klimaatweb Voorne’  Deze vrijwilligersorganisatie maakt het mogelijk dat iedereen, al fietsend, zaterdag 1 juni a.s. de ondernemers en particulieren kan bezoeken die zich dagelijks inzetten om hun ecologische voetafdruk zo klein mogelijk te maken. Klimaatweb Voorne vroeg een flink aantal koplopers in de dorpen Brielle, Vierpolders, Oostvoorne en Rockanje of zij met hun locatie en/of initiatief aan de fietsroute wilden meedoen. Het resultaat is een zeer gevarieerd aanbod van mensen en bedrijven die op 1 juni 2013 hun huis, erf of bedrijf open stellen om te tonen en te vertellen hoe zij een bijdrage leveren aan een duurzame leefstijl.

Alle fietsers die op 1 juni Voorne’s Duurzame Fietstocht gaan fietsen, kunnen bovendien meedoen aan een leuke puzzeltocht met interessante prijzen. Bij elke locatie kunnen deelnemers een letter ‘ophalen’ die samen met alle letters een slogan vormt. Door die slogan, voorzien van naam en adres, naar info@klimaatwebvoorne.nl te sturen, maken de deelnemers kans op één van de mooie prijzen.

Tevens zullen enkele ondernemers, die op 1 juni hun locatie openstellen, de fietsers onthalen met een speciale verrassing. Al deze verrassingen zijn te vinden op een beschrijving en plattegrond die voor deze fietstocht wordt samengesteld en op verschillende locaties in Brielle en Westvoorne en ook op de website www.klimaatwebvoorne.nl te verkrijgen is.

Enkele locaties die deel uitmaken van ‘Voorne’s Duurzame Fietstocht’ zijn het duurzame restaurant Aan Zee in Oostvoorne, de natuurvoedingswinkels De Vlierstee en De Doornhof, Molen ’t Vliegend Hert in Brielle en Gasterij De Bollaarshoeve. Maar de fietsers kunnen ook een kijkje nemen in het nieuwe Medisch Centrum in Oostvoorne, waar warmtepompen en led-verlichting voor de duurzame technieken zorgen, of bij de zonneboilerinstallatie van camping Ketjil. Een andere, bijzondere plek in de route is de biologisch dynamische tuinderij van Arie de Winter of het adres van Familie Van Houwelingen, die deelnemer is binnen het netwerk ‘Vrienden op de Fiets’.

Voor meer informatie over Klimaatweb Voorne: www.klimaatwebvoorne.nl

Landelijke kerkennacht met aandacht voor Fairtrade in Diepenveen

De Protestantse gemeente in Diepenveen heeft op 22 juni a.s. in de Dorpskerk een mooi avondprogramma voor de landelijke Kerkennacht.

18.30 – (H)eerlijke proeverij van Fairtrade hapjes en soep.

19.30 – Vesperviering

20.00 – Kiezen! Fim in de kerk of een heerlijke wandeling.

22.15 – Afsluiting

Nadere informatie is eventueel te verkrijgen via stam1966@concepts.nl