Close this search box.

9 februari: Warmetruienzondag!

warmetruienzondag
Ooit gehoord van Warmetruiendag? Op 7 februari trekken veel Nederlanders een warme trui aan omdat ze de verwarming uit of omlaag zetten. Waarom? Om energie te besparen en te laten zien dat we het echt wel kunnen om ruimten iets minder warm te stoken: een warme trui aantrekken is daarvoor de makkelijkste oplossing!

Om de impact van deze leuke energiebesparingsactie te vergroten, heeft Micha Nederland zondag 9 februari uitgeroepen tot Warmetruienzondag. Zo kunnen kerken ook meedoen! Het kan natuurlijk ook op een andere zondag, die beter uitkomt voor jouw kerk. Of elke winterse of herstachtige zondag, natuurlijk. Zo kun je nog meer energieverspilling tegengaan.

Heb je nog tips nodig om dit aan te pakken?
Micha Nederland heeft een handleiding voor warmetruienzondag opgesteld om jouw kerk te helpen.
Op deze pagina vind je leuke inspiratie om je medekerkgangers enthousiast te krijgen voor deze actie, zoals een Lelijke Truien-wedstrijd.

Doet jouw kerk mee? Geweldig! Deel het op social media met #Warmetruienzondag.