Vier nieuwe Groene Kerken

Door alle drukte rond het maken van de toolkit duurzaam kerkbeheer, de vernieuwde groenekerken-website en de organisatie van de ontmoetingsdag van 14 december, hebben we jullie niet laten weten dat er de afgelopen maanden weer vier ‘groene kerken’ bij zijn gekomen.

Kijk maar eens in de rubriek ‘Alle Kerken’. Kerken in Bennekom, Papendrecht, Eefde en Aalsmeerderbrug meldden zich aan. Sommige van deze kerken hebben al heel wat stappen gezet om een duurzame kerk (gemeente, parochie) te worden. Anderen beginnen net. Die verscheidenheid is waar we ons voordeel mee kunnen doen! Niet iedere geloofsgemeenschap hoeft alles zelf uit te zoeken. We kunnen elkaar helpen. Uiteindelijk gaat het erom dat we onze verantwoordelijkheid nemen, ieder in zijn eigen omgeving en met zijn eigen achtergrond en mogelijkheden.