Feestelijke (her)opening Centrumkerk Winsum in weekend van 14 februari 2014

De Centrumkerk is verbouwd. Eerste ‘Groene’, energieneutrale Kerk in Nederland opent in het weekend van 14, 15 en 16 februari feestelijk haar deuren!

Vrijdag 14 februari Officiële opening
Om 19.00 uur wordt een groot aantal gasten ontvangen zoals architect, aannemer, burgemeester en wethouders, predikanten van de buurgemeentes en andere genodigden. Ook gemeenteleden zijn van harte welkom. Een berichtje naar Els Prins is voldoende. Er zijn toespraken en er is gelegenheid om het hele gebouw te bekijken.

Zaterdag 15 februari Open dag van 10.00 tot 17.00 uur

De hele dag is het kerkgebouw te bekijken:

– de kerkzaal die een ware metamorfose heeft ondergaan

– de aanbouw aan de achterkant met nieuwe zalen

– de kelder met de apparatuur voor het energieneutrale gebruik

– de zolder als een verrassend extra

– alles te bereiken via mooie trappen of met de lift
Leden van de bouwcommissie zijn aanwezig voor een toelichting op de technische aspecten van het verbouwingsproces en deze eerste energieneutrale kerk van Nederland.

Exposities:

– De ruimtes zijn ingericht met schilderijen, foto’s, weefwerk, keramiek en quilts, gemaakt door creatieve gemeenteleden

– Een permanente fotoreportage over de verbouw

Wintermarkt: Op het nieuwe kerkplein is een kleine Wintermarkt

Bloemschikproject: Er is gelegenheid om mee te werken aan een spannend bloemschikproject.

Speurtocht en een vlinder knutselen: De kinderen kunnen een speurtocht door het kerkgebouw maken en/of een mooie vlinder knutselen.

Elk heel uur is er een korte uitvoering door diverse artiesten: Twister, het opleidingsorkest van de Bazuin – Alje van Bolhuis – Sound of Joy – Het mannenkoor Laudamus – De Winsumer Cantorij – Mirthe Reker – Het Winsumer Kerkkoor – Lydeke Heslinga – Organisten van de PGWO.

Om 17.00 uur hapje en drankje voor alle vrijwilligers: Voor alle vrijwilligers die op de een of andere manier in de afgelopen jaren hebben meegewerkt aan de (totstandkoming van) de verbouw is er een hapje en een drankje. Als je al zeker weet dat je komt, doe dan even een berichtje naar Els Prins

Zondag 16 februari 2014 Openingsdienst
Om 10.00 uur wordt in een feestelijke dienst met beide predikanten, ds. Ignace Frénay en ds. Harmen Jansen, een koor van kinderen en de Winsumer Cantorij het vernieuwde Godshuis in gebruik genomen.