Close this search box.

Door je dagelijkse keuzes de wereld een stukje beter maken

Op 30 januari 2014 om 20.00 uur houdt Sjef Staps een lezing in de Keizersgrachtkerk, Amsterdam.

Het thema is: hoe hoop te houden op een mooie toekomst als de aarde gevaarlijk dreigt op te warmen en de oceaan verzuurt.
Staps, werkzaam bij het Louis Bolk Instituut voor duurzame landbouw en voeding, is auteur van het boek “Over de crisis niets dan goeds” (uitgeverij Christofoor, 2013). Voor dit boek interviewde hij een brede groep bekende mensen die goed op de hoogte zijn van de huidige ecologische crisis, waaronder oud-politici Jan Terlouw en Ruud Lubbers, chimpansee-onderzoekster Jane Goodall, zanger Herman van Veen en klimaatvoorvrouw Marjan Minnesma. Hij zocht naar de oorzaak van de schijnbaar onverschillige houding van een groot deel van de samenleving ten opzichte van de crisis rond klimaat en biodiversiteit. Hoe groot is de urgentie? Welke hoopgevende ontwikkelingen zijn er? Hoe kan iedereen vandaag werken aan betere toekomst? Wat dat laatste betreft zegt Staps: bijvoorbeeld door je dagelijkse keuzes. Welke producten koop je wel en niet, wat doe je in je vrije tijd, hoe verplaats je je door de stad.

Op deze avond zal Staps vertellen over zijn boek en zijn eigen analyse van de klimaatproblematiek. Bovendien gaat hij in op het Franciscaans Milieuproject Stoutenburg, waaraan hij verbonden is via de Stoutenburg Academie, de inhoudelijke denktank van dit project.

De ingang van de Tuinzaal van de kerk zit rechts van het grote portaal; toegang gratis, aanvang om 20.00 uur. Keizersgracht 566, Amsterdam.

Meer informatie over het boek en de spreker: www.overdecrisisnietsdangoeds.nl