Bijenlint in Deventer – 5 maart 2014

Samen opkomen voor de bijen!

De Ichtuskerk in Colmschate – Schalkhaar (Deventer) liet ons weten dat op woensdag 5 maart een brede Deventer coalitie het landelijke Bijenconvenant op initiatief van Bijenlint Deventer, zal ondertekenen. De coalitie bestaat uit de gemeente en verschillende bedrijven en organisaties in Deventer. Zij leggen vast dat zij bij-vriendelijk zullen handelen. De aangesloten partijen kiezen voor een ecologisch groenbeheer, voeren onkruidbestrijding op een milieuvriendelijke manier uit en passen bij-vriendelijke gewasbescherming toe. Zij zien af van het gebruik van neonicotinoïden, en verkopen het middel niet. De partijen werken aan het uitdragen van bij-vriendelijk handelen.

Ondertekenaars uit Deventer

Gemeente Deventer, Groenbedrijf, Circulus, De Ulebelt, ecologische hoveniers Wencke Habermann Natuurlijk Groen, Anneke Rodenburg van Tuin en Vlinder en Kwekerij, het Nieuwe Veld, IVN Deventer, Natuureducatie Zebrarups,Transition Towns en groene Ichtuskerk.

Na de ondertekening draagt Francoise le Griep van Bijenlint Deventer met een zak bij-vriendelijk bloemenzaad de coördinatie van het Bijenlint Deventer over aan De Ulebelt. Hierna volgt een poppentheatervoorstelling voor kinderen over bijen, met aansluitend een workshop Handpoppenmaken voor kinderen. Hieraan zijn geen kosten verbonden.