Meld je aan

Je hebt samen met je kerk al een aantal groene stappen gezet en bent gedreven om dit een vervolg te geven met in ieder geval één groene stap per jaar.

Dan ben je van harte welkom om je aan te sluiten bij het netwerk van groene kerken! Als groene kerk ga je aan de slag met de zorg voor de schepping: door Bijbelstudie, door duurzaam kerk-zijn en door groene activiteiten. Je kerk wordt steeds meer een plek waar mensen geïnspireerd worden om met elkaar het groene leven te oefenen.

Start nu met vergroenen,
meld je aan!

Je kerk in beweging brengen

Waar begin je? Hoe krijg je je kerk en de leiding van je kerk mee? Wij bieden je concrete handvatten om samen met jouw kerk de eerste stappen te zetten richting een groene kerk. Alvast de eerste tip: zoek een medestander in jouw kerk, zodat je samen kunt beginnen.

Groen en geloof verbinden

Wat hebben het christelijk geloof en de schepping met elkaar te maken? Wat betekent dat voor dagelijkse keuzes? Dit zijn vragen die soms lastig te beantwoorden zijn. Met onze voorbeeldpreken en blogs over groen geloven ontdek je dat ecologische theologie en praktijk alles met elkaar te maken hebben.

Netwerk van bondgenoten

Groen geloven doen we samen als één netwerk van bondgenoten. We delen praktijkverhalen met je en geven je concrete tools en handelingsperspectief passend bij jouw situatie. Groene kerken inspireren elkaar en anderen tot een eenvoudig en vreugdevol leven met zorg voor wat God geschapen heeft.

Interactieve kaart wordt aan gewerkt,
medio 2024 gereed

Wij worden groene kerk!

Word onderdeel van het netwerk van groene kerken en ontvang inspiratie die je helpt om verder te komen.