19 juni 2014, lancering vernieuwde Micha cursus

Duizenden

In de afgelopen zes jaar volgden al duizenden cursisten de Micha Cursus over  ‘goed en recht doen’. En dachten vervolgens na over het verduurzamen van hun eigen huishouden, de kerk, en werkten mee in talloze diaconale projecten dichtbij en ver weg.

Nu zijn er nog duizenden kerkgangers die nadenken over onrecht en armoede of over de schepping. Mensen die wel ‘iets willen met gerechtigheid’, maar vaak niet weten waar te beginnen. De Micha Cursus kan een ideaal hulpmiddel zijn gemeenteleden toe te rusten aan de slag te gaan met goed en recht doen.

God en geld?

In zes jaar tijd verandert veel, zo zette de economische crisis nog verder door en werd bijvoorbeeld veilig en gezond  eten een steeds belangrijker thema voor veel mensen. Deze elementen zijn nu ook verwerkt in de vernieuwde versie van de Micha Cursus.

Nieuw is ook dat iedere cursusavond start met een indringend filmpje van een moderne Micha. Een ‘profeet’ die ons confronteert met aloude bijbelteksten en onze huidige levensstijl. Een voorproefje van zijn monologen tref je hier, dat is tevens een uitstekend promofilmpje voor in je gemeente.

Lancering do 19 juni
Het programma voor de lancering op do 19 juni kan je via deze link lezen. Op de site die zich dan opent, kan je je ook aanmelden.